8 maj 2024 kl. 09.00-15.30  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Glada deltagare sitter och pratar

Blekinge folkhögskola på lärandefestival

Blekinge folkhögskola deltar i lärandefestival på Grimslövs folkhögskola 8 maj. En dag där folkhögskolor samarbetar och inspireras av varandra över regiongränser.

För knappt två år sedan inleddes ett samarbete mellan folkhögskolor i Kronoberg, Kalmar, Blekinge och Halland. Ett samarbete som är unikt bland folkhögskolor. Den 8 maj kommer runt 130 deltagare, lärare och rektorer, samlas för att inspirera och inspireras av varandra.

"Vårt nätverk är en viktig källa till inspiration, energi och fördjupande samtal. Ett sammanhang där vi inte är konkurrenter utan kollegor. VI arbetar för alla folkhögskolors bästa och delar med oss, och det är målet med just den här dagen." /Mia Karlsson, folkhögskolechef/rektor Blekinge folkhögskola

På förmiddagen med start klockan 9.00 blir det välkomsthälsning och föreläsning med Anna Ekström, ordförande RIO, samt en föreläsning med Ruhi Tyson Fil. Dr i pedagogik på Stockholms universitet.

På eftermiddagen körs olika pass med folkhögskolorna. Då delar alla med sig av bra exempel och något de är stolta över. Detta för att lära sig av varandra och kunna utveckla sin folkhögskola. Under detta passet kommer Blekinge folkhögskola berätta om sitt deltagande i ESF-projektet VÄGEN.

PLATS: Grimslövs folkhögskola

TID: 8 maj klockan 9.00-15.30